איך נכון להתמודד עם עובדים שחוזרים מהמילואים? מהו תהליך הקליטה האופטימלי עבור העובד ועבור החברה?
חשוב לזכור שכל עובד מגיע עם חוויות שונות ולכן נדרש מאתנו להכין תהליך קליטה שונה מעובד לעובד.
העובדים שלכם עוד לא חזרו? זה הזמן להרים טלפון, לשאול לשלומם, לבדוק מה עובר עליהם, האם הם צריכים סיוע כלשהוא ואפילו לשלוח חבילה משמחת/ מחבקת ומעודדת - הדבר מראה על אכפתיות ודאגה לעובד ומחזק את תחושת המחוברות גם מרחוק.
כך תכינו את עצמם לקראת החזרה:
1. זמן - חשוב לזכור שהעובדים שלכם חוו בשבועות האחרונים שגרת מלחמה אחרת. להיות פעיל בשטח זו חוויה שונה מאוד מלשבת במשרד ולשמוע דרך החדשות את מה שמתרחש. ולכן האתגר המרכזי פה הוא ענייו הזמן, לכל עובד זמן התאקלמות שונה.
2. להיות קשוב- מומלץ לקבוע שיחה אישית עם כל עובד ועובד, לשמוע מה עבר עליו בתקופה הזאת בשטח, עם המשפחה, עם התחושות הפנימיות, לתת מקום לכל החוויה המורכבת הזאת. להביע אמפטיה ואכפתיות ולבדוק איתו האם יש דרך שבה תוכלו לסייע/ להקל על החזרה לשגרה.
3. חיבור מחדש- תנו לעובד להסתגל לשהות בחברה, לגלות מחדש את הערכים, האנשים, לשתף קולגות, לשוחח על החששות מההעדרות ( אי עמידה בקצב, חשש מפיטורים, חשש מחוסר הסתגלות וכו'). ההתאקלמות המחודשת בחברה תחזק את תחושת הבטחון של העובד לצורך חזרה לשגרה בצורה בריאה ונכונה.
4. תכנון בצעדים קטנים- לאחר שהתקיימה שיחה ראשונה והעובד כבר הסתובב במסדרונות החברה, שוחח עם קולגות והביע רצן לחזור לעבוד. ניתן לקיים שיחת תיאום ציפיות הכוללת תכנון מדורג של חזרה לשגרה עם יעדים ומשימות קלות.
5. להיות "על זה"- תשריינו לעצמכם ביומן שיחת סטטוס כדי לבדוק איך העובד מתקדם, איך הוא מרגיש גם לאחר מספר מועט של ימים בעבודה. זאת הדרך שלכם להיות עם "אצבע על הדופק" עבורו ועבורכם. ייתכן שהעובד ירגיש שהאירועים מציפים אותו ותצטרכו לבצע התאמות כגון : ימי חופש / עבודה מהבית /שינוי בכמות העבודה. הערנות הזאת תאפשר לכם לעשות את הניווט הנכון ולקבוע הסתגלות נכונה לכל עובד ועובדת.
מתלבטים איך לנהל את השיחה הראשונה? מעוניינים לקיים סדנת מנהלים "חזרה לשגרה- מהם הצעדים לקליטה נכונה"? רוצים להקל על העובד שלכם ולהעניק לו 3 מפגשי אימון "חזרה לשגרה"?
אני כאן עבורכם! ביחד נבנה את הדרך הנכונה: https://bit.ly/3hwgf6v